**داستان-شعر-مسابقه و... مخصوص حلقات و جلسات گروهی**


موضوع: روش آموزشی (غلط املائی)


یکی از روشهایی که برای بچه ها جذاب و در بعضی مواقع خنده دار نیز می باشد، روش غلط املائی است. این روش مخصوصا برای مقاطع سنی پایین تر مناسب است. به این شکل که متنی را که از روی هدفی انتخاب کرده ایم، بعضی از کلمات آن را به عمد غلط می نویسیم و آن متن را در اختیار دانش آموزان می گذاریم و مثلا به آنها می گوییم در این متن ده غلط املائی وجود دارد که آنها را پیدا کنند و زیر آن خط بکشند و صحیح آن را بنویسند. 


فواید و آثار:

  • اینکه دانش آموز متن ما را میخواند که این هدف اصلی ماست،
  • در مرحله بعد دقتی است که به کار می برد که او را اهل دقت و تمرکز حواس می کند
  • و در مرحله ای دیگر، طرز صحیح نوشتن برخی لغات را یاد می گیرد و ...
نمونه:

متن زیر را صحیح کنید.

امام مهدی (عج) در شهرصامرا در کشور عراغ به دنیا آمدند، حضرت از همان کودکی همانند حضرت موسی (ع) مخفیانه زندگی می کردند و از نظر ثیما و سورت شبیه به پیامبر (ص) بودند. حضرت دارای الغاب زیادی هستند که از جمله آن ها: ساحب الزمان (عج)، غائم (ع) و ابا صالح. روایت داریم که امام مهدی (عج) وارس تمام علوم است و بر تمام دانش ها احاته دارد. امام مهدی (عج) دارای دو قیبت بودند، اولی قیبت صقری و دومی قیبت کبری. در زمان قیبت کبری مردم به وسیله مراجأ بزرگ تقلید، مسائل دینی خود را یاد می گیرند و به آن عمل می کنند.